12 czerwca  -  14 czerwca 2024 r. , środa  -  piątek , Kołobrzeg

Zarzadzanie finansami podmiotów leczniczych
w aktualnych warunkach prawnych

warsztaty dla kadry kierowniczej i przedstawicieli działów finansowo-księgowych w podmiotach leczniczych

Zgłoszenia do:  24 maja, 2024
Nr szkolenia:  OZ/24/19
Cena szkolenia:  1950.00 zł

Bieżący rok obfituje w nowości w obszarze zarządzania finansami w podmiotach leczniczych. Szkolenie przekrojowo i praktycznie przedstawia ważne i aktualne zagadnienia finansowo-zarządcze z perspektywy głównego księgowego / kierownika działu właściwego ds. finansów i księgowości. Uczestnicy zapoznaniu zostaną z kluczowymi aspektami zmian systemowych, w szczególności w zakresie KSeF i elektronizacji ksiąg, obiegu dokumentów, wynagrodzeń w ochronie zdrowia i in. Przedstawione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące polityki majątkowej oraz rozliczeń międzyokresowych w podmiotach leczniczych. Zaprezentowane zostaną także zagadnienia związane z ograniczeniem obrotu gotówkowego. Szkolenie uzupełni panel poświęcony zarządzaniem działem finansowo-księgowym w podmiotach leczniczych.

Program szkolenia

Zmiany systemowe i inne prawne uwarunkowania zarządzania finansami podmiotów leczniczych
Przegląd najnowszych i projektowanych zmian legislacyjnych
• Krajowy System e-Faktur – co dalej z obowiązkowymi fakturami elektronicznymi, terminy i warunki wdrożenia systemu, obowiązki dla sprzedawców i nabywców
• JPK_CIT, JPK_KR, JPK_ST – elektroniczne księgi rachunkowe dla podatników CIT – schematy, terminy, obowiązki dla jednostek
• wynagrodzenia w podmiotach leczniczych w 2024 roku
Podatki i rachunkowość
Instrukcja obiegu dokumentów księgowych w obliczu elektronizacji dokumentacji księgowej
• dowody księgowe w formie elektronicznej – format, kontrola me-rytoryczna, formalna i rachunkowa, dekretacja
• zadania komórek merytorycznych i finansowych
• obieg dokumentów księgowych – faktura elektroniczna w KSeF, dokument papierowy i jego wprowadzenie do obiegu elektronicz-nego, dowody wewnętrzne, „automaty”
Wybrane zagadnienia polityki majątkowej
• wartość istotna środka trwałego – jak ją ustalić
• OT – czy tylko dla „pełnowartościowych” ŚT? Jak przyjmować wy-posażenie? Jak przyjmować WNiP?
• zasady prowadzenia ewidencji pomocniczej dla ŚT i wyposażenia – ewidencja bilansowa i pozabilansowa
• dowody księgowe w obiegu majątkowym
• organizacja pracy i współpracy w jednostce między komórkami
• różnice inwentaryzacyjne i zasady ich rozliczania
• likwidacja środka trwałego; instrukcja majątkowa
Rozliczenia międzyokresowe – definicje, standardy, przykłady
• regulacje prawa bilansowego, KSR, MSR
• istotność, polityka rachunkowości, specyfika działalności – co de-cyduje o sposobie tworzenia i prezentacji kosztów i przychodów obejmujących więcej niż jeden okres sprawozdawczy
• case study: wybrane zdarzenia finansowe i ich prezentacja w rozli-czeniach międzyokresowych: zaliczka, dotacja, remont, kredyt
Obrót gotówkowy w podmiocie leczniczym
• obowiązki fiskalne i ich zależności
• organizacja obrotu gotówką; opis w instrukcji kasowej
• odpowiedzialność pracodawcy i pracowników
• likwidacja obrotu gotówkowego – warunki, zasady, procedury,
Przygotowanie wniosku o uzyskanie kredytu bankowego – prognoza sprawozdań finansowych, model biznesu, biznesplan przedsięwzięcia
Zarządzanie działem finansowym w działalności leczniczej
Formalne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi – zadania i upraw-nienia DF/GK wynikające z przepisów prawa
Organizacja zespołu finansowo-księgowego w jednostce
• optymalna struktura pionu; powiązania poziome i pionowe
• struktura a zespoły robocze, podział zadań
• delegowanie uprawnień
Zarządzanie personelem działu finansowego
• predyspozycje indywidualne a zakres obowiązków pracownika
• budowanie sprawnego zespołu
• narzędzia finansowej i pozapłacowej motywacji pracowników
• pochwała i nagana jako elementy zarządzania ludźmi
• rola lidera w kontaktach na zewnątrz zespołu
Specyfika pracy w księgowości podmiotu leczniczego
• szczególna rola pionu finansowo-księgowego w organizacji
• priorytety w pracy księgowego; komunikacja międzywydziałowa
• księgowy w szpitalu – wyższe cele a rzeczywistość
CASE STUDY: rekrutacja pracownika do działu fin.-księgowego
Sprawna komunikacja i współpraca a sukces wdrożenia zmiany
• regulaminy, instrukcje, zarządzenia – jak przygotować się formalnie na zmiany; wdrażanie zmian a bieżące zadania
• zmiany wykraczające poza obszar księgowo-finansowy
CASE STUDY: wdrożenie nowego systemu księgowego w jednostce
Zarządzanie emocjami, stresem i konflikty w pracy

Czas i miejsce

Konferencja odbędzie się w dniach 12 - 14 czerwca 2024 r. (środa - piątek), w sali wykładowej Hotelu Marine*****, przy ul. Sułkowskiego 9, w Kołobrzegu. Zajęcia rozpoczną się we środę, 12 czerwca br., o godz. 12.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 12.00 do 17.30, dzień II  – od 9.00 do 16.00 oraz dzień III – od 9.00 do 12.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia.

Pobierz informację o szkoleniu wraz z kartą zgłoszenia w formacie PDF
Dokument zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.

Karta zgłoszenia
udziału w szkoleniu
Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika:

Danie płatnika:

Sekcję należy wypełnić, jeżeli uczestnik szkolenia zgłaszany jest przez organizację/pracodawcę.

Oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych:

Zaznaczenie poniższego boxu stanowi podstawę do zwolnienia opłaty za szkolenie z podatku VAT w wys. 23%

Proszę o rezerwację zakweterowania w terminie

Ceny podane są w informacji o szkoleniu, dostępnej do pobrania w formacie PDF (2. strona dokumentu, pod kartą zgłoszenia)

Uwagi: