25 czerwca - 27 czerwca 2025 r. , środa - piątek , Jurata
Jakość w ochronie zdrowia; Nowe standardy akredytacyjne w praktyce
warsztaty dla kadry kierowniczej podmiotów leczniczych, pełnomocników i członków zespołów ds. jakości

Każdy szpital posiada własną specyfikę, warunki lokalowe, techniczne, kadrowe etc., wymuszające wypracowanie indywidualnych rozwiązań w zakresie jakości świadczeń i opieki nad pacjentem, wdrażania standardów i realizacji wytycznych. Szkolenie stanowi przegląd wymagań jakościowych określonych nowymi przepisami o jakości, uzupełniony komentarzem doświadczonego praktyka i prezentacją modelowych rozwiązań w zakresie organizacji procesów jakościowych. Przedstawione zostaną nowe krajowe standardy akredytacyjne, przykłady dokumentacji jakościowej a także metodologii przeprowadzania analiz wskazanych w standardach, umożliwiających ocenę działalności klinicznej szpitala. W oparciu o doświadczenia wybranych jednostek przedstawione zostaną rozwiązania najczęstszych problemów związanych z jakością, w szczególności zaś problem zakażeń szpitalnych. Ponadto omówiony zostanie wpływ wdrożonych rozwiązań jakościowych na poziom bezpieczeństwa pacjentów i personelu oraz finansowania jednostki. Przedstawione zostaną także założenia i skutki wdrożenia rejestrów medycznych, wskaźników klinicznych, systemu monitorowania zdarzeń niepożądanych. Szkolenie zorientowane jest na praktyczne potrzeby szkoleniowe kadry podmiotów leczniczych które posiadają certyfikat akredytacyjny Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i przygotowują się do odnowienia certyfikatu na nowych zasadach jak i jednostek, które przygotowują się do pierwszej wizyty akredytacyjnej.
Program szkolenia
Dlaczego potrzebujemy standardów jakości? – przesłanki systemowe
• akredytacja jako standaryzacja i parametryzacja procesów
• zakres i sposób interpretacji standardów, wagi ocen dla poszczególnych standardów, konstrukcja standardu akredytacyjnego
• standardy akredytacyjne wg nowych przepisów do Ustawy o jakości i prawach pacjenta
• autoryzacja – nowa instytucja prawa w obszarze oceny jakości
• wpływ kryteriów jakościowych na poziom finansowania szpitali
Praktyka opracowania procedur i dokumentacji oraz wdrażania standardów w wybranych obszarach funkcjonowania szpitala
• ocena stanu pacjenta, opieka nad pacjentem
• poprawa jakości i bezpieczeństwo pacjenta
• ciągłość opieki, odżywianie, prawa pacjenta
• zabiegi i znieczulenia, kontrola zakażeń, laboratorium
• zarządzanie ogólne, zarządzanie zasobami ludzkimi
• zarządzanie środowiskiem opieki, zarządzanie informacją
Wybrane standardy akredytacyjne - rola zespołu terapeutycznego
• przywództwo, organizacja pracy i koordynacja działań zespołu
• identyfikacja istotnych zdarzeń związanych z pobytem pacjenta w szpitalu: reoperacje, readmisje, przedłużenie hospitalizacji
• analiza częstości i skuteczności czynności reanimacyjnych
• analiza i ocena ryzyka w zabiegach i znieczuleniach
• analiza działalności klinicznej jako narzędzie oceny wyników
Zapobieganie zakażeniom szpitalnym jako kryterium jakości
• profilaktyka i prewencja zakażeń i innych zdarzeń niepożądanych
• organizacja zapobiegania zakażeniom i rola zespołów ds. zakażeń
• zarządzanie ryzykiem w zapobieganiu zakażeniom szpitalnym
• zakażenia jako kryterium oceny jakości udzielanych świadczeń
Racjonalizacja stosowania antybiotykoterapii
Wdrażanie i doskonalenie standardów akredytacyjnych w praktyce
• cele i zadania pełnomocnika i zespołu ds. jakości w szpitalu
• opracowanie dokumentacji akredytacyjnej i jej aktualizacja
• ocena dokumentacji medycznej, historia chorób jako odzwierciedlenie efektywności wybranych standardów akredytacyjnych
• podejście do analiz (triggery, synchronizacja danych)
• istotne zagadnienia dodatkowe w świetle akredytacji: EBM, reanimacje, transfuzje, profilaktyka zatorowo-zakrzepowa, poprawa ja-kości i kultura uczenia się na błędach, monitorowanie powikłań,
Przygotowanie jednostki do wizyty akredytacyjnej
• plan wizyty, osoby prowadzące zespoły, przygotowanie dokumen-tacji, reagowanie na problemy, wizyta poza planem
Czas i miejsce szkolenia
Szkolenie odbędzie się w dniach 25 – 27 czerwca 2025 r. (środa - piątek), w sali konferencyjnej Best Western Hotel Jurata***, przy ul. Świętopełka 11, w Juracie. Zajęcia rozpoczną się we środę, 25 czerwca br., o godz. 14.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 14.00 do 18.30, dzień II – od 9.00 do 16.00 oraz dzień III – od 9.00 do 12.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia.
Warunki udziału
Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 990,- zł*. Cena obejmuje wykłady, panele konsultacyjne, bogate materiały szkoleniowe, przybory do pisania, imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, poczęstunek w czasie zajęć, obiady i kolacje. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Istnieje możliwość uzyskania zniżki w przypadku zgłoszenia udziału więcej niż jednej osoby z jednostki. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie do biura CEM Promotor karty zgłoszenia udziału w szkoleniu. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w programie wynikających z przyczyn niezależnych od CEM Promotor. Osobom zainteresowanym pomagamy w rezerwacji zakwaterowania w Juracie (szczegóły w karcie zgłoszenia).
* Do podanej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu finansowane jest ze środków publicznych (środki publiczne w rozumieniu przepisów Art. 5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. nr 157 poz. 1240). W przeciwnym razie do ww. ceny zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.
Zgłoszenie udziału
Zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu dokonać można za pomocą zamieszczonej poniżej karty zgłoszenia. Termin nadsyłania zgłoszeń mija w piątek, 6 czerwca br. Karty zgłoszenia prosimy przesyłać w formie elektronicznej na adres e-mail: promotor@promotor.poznan.pl bądź za pomocą strony internetowej www.promotor.poznan.pl. Opłaty za udział w szkoleniu będą przyjmowane na rachunek bankowy CEM Promotor wskazany w karcie zgłoszenia. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie karty zgłoszenia i dokonanie przedpłaty za zakwaterowanie, gwarantującej rezerwację hotelową, na podstawie faktury pro-forma. Rezygnacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Nie dokonanie opłaty za udział nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Szkolenie zostanie zrealizowane pod warunkiem zebrania minimalnej wymaganej liczby uczestników.
Klikając poniższy przycisk "Pobierz kartę" otworzysz dokument PDF, który zawiera szczegółowe informacje o konferencji, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.