Aktualne szkolenie Nr: 1
Jak przygotować wiarygodne informacje finansowe dla celów zarządzania?Czego powinien oczekiwać zarządzający podmiotem leczniczym od systemu kontrolingu?Na co zwracać uwagę w danych finansowych i jak interpretować liczby?Jak zbudować funkcjonalny obieg informacji finansowej w podmiotach leczniczych? Trudno podejmować dobre decyzje bez wiarygodnych informacji stanowiących fundament zarządzania. Kontroling to zespół narzędzi pozwalających na generowanie informacji kluczowych dla procesów decyzyjnych. Szkolenie w praktyczny i przystępny sposób prezentuje nowoczesne rozwiązania w zakresie wewnętrznego systemu informacji finansowej, z uwzględnieniem specyfiki działalności leczniczej. Uczestnicy zapoznani zostaną z narzędziami i metodami tworzenia sprawnego kontrolingu w oparciu o potencjał organizacji i cele zarządzania. Przedstawione zostaną praktyczne aspekty wykorzystania rachunku kosztów w generowaniu danych na potrzeby budżetowania jednostki zarówno w płaszczyznach organizacyjnych jak i funkcjonalnych. Omówione zostaną zagadnienia planowania finansowego, budżetowania oraz raportowania w obszarze przychodów, kosztów i wyników. Program szkolenia uzupełnią dobre praktyki dotyczące wdrażania systemu kontrolingu w podmiotach leczniczych. Program szkolenia Rachunek kosztów jako podstawa systemu kontrolingowego - wykorzystanie modelu SRK a budowanie modelu własnego• wyodrębnienie OPK w podmiocie leczniczym na potrzeby SRK i na potrzeby systemu kontrolingowego• definiowanie kosztów zmiennych i stałych, bezpośrednich i pośrednich oraz ich wpływu na wynik OPK• nośniki kosztów i rozdzielniki – kiedy warto zastosować uproszczenie, a kiedy liczyć dokładnie?• poziom dostępności i wykorzystania zasobów• koszty gotowości a koszty niewykorzystanych zasobów • kalkulacja kosztu jednostkowego w działalności podstawowej i pomocniczej• koszty działań/procedur, koszty obiektów/pacjentaBudżetowanie – jak zbudować efektywny system wewnętrznego budżetowania w podmiocie leczniczym• metodyka budżetowania • powiązanie procesu budżetowania z planem finansowym, programem naprawczym, strategią rozwoju• budżetowanie – od czego zacząć, jakie kategorie budżetować• ośrodki budżetowania i centra odpowiedzialności a ośrodki powstania kosztówRaportowanie danych finansowych• raportowanie danych o przychodach, kosztach i wynikach• raportowanie w procesie budżetowania • wskaźniki efektywności finansowej i metody ich pomiaruBudowanie zespołu kontrolingowego i świadomości organizacyjnej jako podstawowe warunki sukcesu wdrożenia systemu kontrolingowego Czas i miejsce Szkolenie odbędzie się w dniach 12 - 13 maja 2025 r. (poniedziałek i wtorek), w sali wykładowej Hotelu Gromada Centrum***, przy Pl. Powstańców Warszawy 2, w Warszawie. Zajęcia rozpoczną się w poniedziałek, 12 maja 2025 r., o godz. 10.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 10.00 do 17.00, dzień II – od 9.00 do 13.00 o. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia. Warunki udziału Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 690 zł netto*. Cena obejmuje wykłady i zajęcia warsztatowe, konsultacje, bogate materiały konferencyjne, przybory do pisania, imienny certyfikat udziału w szkoleniu, poczęstunek w czasie zajęć, lunch. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie do biura CEM Promotor karty zgłoszenia udziału. *Do podanej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu finansowane jest ze środków publicznych (w rozumieniu przepisów Art. 5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. nr 157 poz. 1240). W przeciwnym razie do ww. ceny zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%. Zgłoszenia uczestnictwa w konferencji dokonywane są na podstawie przesłanej do biura CEM Promotor karty zgłoszenia zamieszczonej poniżej. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 7 maja 2025 r. Karty zgłoszenia prosimy przesyłać w formie elektronicznej, za pomocą strony internetowej www.promotor.poznan.pl bądź na adres e-mail: promotor@promotor.poznan.pl. Opłaty za udział w konferencji będą przyjmowane najpóźniej na 7 dni przed jej rozpoczęciem, na rachunek bankowy CEM Promotor:Bank PEKAO S.A. I Oddz. w Poznaniu, nr 77 1240 1747 1111 0000 1849 4790. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie karty zgłoszenia. Rezygnacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Klikając poniższy przycisk "Pobierz kartę" otworzysz dokument PDF, który zawiera szczegółowe informacje o konferencji, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 2
Konferencja stanowi przekrojową prezentację zagadnień istotnych dla praktyki zarządzania podmiotami leczniczymi w aktualnych warunkach prawnych, finansowych i makroekonomicznych. Podczas konferencji przybliżone zostaną priorytety legislacyjne w ochronie zdrowia, w szczególności w obszarze reformy szpitalnictwa, polityki bezpieczeństwa oraz inwestycji. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z regionalną optymalizacją zakresu świadczeń udzielanych w podmiotach leczniczych oraz potencjał wynikający ze zmian profilu oddziałów szpitalnych w odpowiedzi na procesy demograficzne i większe zapotrzebowanie na świadczenia opieki długoterminowej i geriatrii. Przedstawione zostaną doświadczenia i dobre praktyki w absorpcji środków finansowych z KPO w ochronie zdrowia. Poruszone zostaną także zagadnienia restrukturyzacji organizacyjno-finansowej oraz przygotowania i realizacji programów naprawczych w podmiotach leczniczych. Program konferencji uzupełnia przegląd zagadnień jakościowych w świetle nowej ustawy o jakości a także praktyki doskonalenia procesów w leczeniu i opiece nad pacjentem oraz wpływu jakości świadczeń na finanse świadczeniodawców. Czas i miejsce Konferencja odbędzie się w dniach 8 - 11 czerwca 2025 r. (niedziela - środa), w sali wykładowej Hotelu Marine*****, przy ul. Sułkowskiego 9, w Kołobrzegu. Zajęcia rozpoczną się w niedzielę, 11 czerwca br., o godz. 16.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 16.00 do 18.30, dzień II i III – od 10.00 do 15.00 oraz dzień IV – od 9.00 do 13.00. Klikając poniższy przycisk "Pobierz kartę" otworzysz dokument PDF, który zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 3
Szkolenie stanowi przegląd najważniejszych zagadnień związanych z zarządzaniem finansami w podmiotach leczniczych wobec nowych uwarunkowań prawnych i makroekonomicznych. W szczególności przedstawione zostaną praktyczne skutki najnowszych zmian prawnych dla finansów i księgowości w działalności leczniczej. Omówione zostaną m. in. zagadnienia podatkowe i ich wpływ na system finansowo-księgowy podmiotów leczniczych. Uczestnicy zapoznani zostaną z kluczowymi aspektami zmian systemowych, w szczególności w zakresie KSeF i elektronizacji ksiąg, obiegu dokumentów, wynagrodzeń w ochronie zdrowia i in. Przedstawione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące polityki majątkowej oraz rezerw, zapasów i nadwykonań. Zaprezentowane zostaną także zagadnienia związane z ograniczeniem środkami pieniężnymi w podmiotach leczniczych z uwzględnieniem obrotu gotówkowego i bezgotówkowego. Szkolenie uzupełni panel poświęcony praktycznym aspektom zarządzania sprzedażą świadczeń i usług odpłatnych w podmiotach leczniczych. Jak zwykle szkolenie będzie znakomitym forum wymiany doświadczeń w inspirującym otoczeniu nadbałtyckich pejzaży. Program szkolenia Dzień 1. Zmiany systemowe i prawo podatkowe z perspektywy zarządzania finan-sami podmiotów leczniczychPrzegląd najnowszych zmian legislacyjnych i projektów ustaw systemowych , zmian w przepisach w zakresie rachunkowości, podatków i zatrudnienia, Krajowy System e-Faktur – stan bieżącyWybrane zagadnienia w zakresie podatku VAT i fakturowania• MPP – jak stosować go poprawnie, czy można płacić wszystkie zo-bowiązania za dostawy i usługi, czy sprzedawca może zgłosić sprze-ciw• biała lista podatników – jak weryfikować kontrahentów, partne-rów, dostawców, podatnicy zwolnieni podmiotowo/przedmiotowo• należyta staranność podatnika VAT w orzecznictwie i w praktyce• faktura proforma – dlaczego nie jest fakturą, czy można zapłacić za nią w MPP, czy ujmować w ewidencji księgowej, co w zamian…Podatek od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności leczniczej – zmiany w interpretacji statusu nieruchomości, zwolnie-niaDzień 2. Specyfika działalności leczniczej w ujęciu podatkowym i księgowymRezerwy • obowiązek tworzenia rezerw/BRMK w prawie bilansowym i jego uzasadnienie• rezerwy w krajowych i międzynarodowych standardy rachunkowo-ści • rezerwa jako narzędzie „kreowania” wyniku – granice prawa i de-cyzyjności jednostki • metodyka ustalania wartości rezerw – kiedy korzystać z pomocy aktuariusza, jak wycenić wartość samodzielnie• rezerwy na „świadczenia pracownicze” – na jakie świadczenia na-leży tworzyć rezerwy, jakie stosować wyliczenia, co ująć w polityce rachunkowości…• rezerwa na skutki postępowań sądowych, w tym w sprawach doty-czących tzw. błędów w sztuce medycznej• rezerwa na postępowanie restrukturyzacyj-ne/naprawcze/likwidacyjne• prezentacja rezerw w sprawozdaniu i jej wpływ na wynik finanso-wy• rezerwa w ujęciu podatkowymDotacje i darowizny• podstawy prawne dotowania podmiotów leczniczych – przegląd regulacji u.f.p./ u.d.l./ u.ś.o.z. – kto może przekazać dotację, w ja-kim trybie, na jakie zadania• dotacja inwestycyjna/majątkowa – jak wygląda realizacja projektu inwestycyjnego w księgach rachunkowych i w ujęciu podatkowym• dotacja bieżąca rozliczana wydatkami a dotacja rozliczana ryczałto-wo – jak ująć przychody i koszty dotacji, kiedy tworzymy nowy OPK• „dotacja”/grant ze środków innych niż publiczne• źródło finansowania zadania a przychody i koszty podatkowe• darowizna – jak ją dokumentować?• skutki bilansowe/wynikowe i podatkowe darowizny rzeczowej, pieniężnej i nieodpłatnych świadczeńNadwykonania• świadczenia wykonane ponad limit umowy – definicja prawna• kiedy powstaje przychód i koszt z tytułu nadwykonania świadczeń – ujęcie księgowe i podatkowe• rozliczenie nadwykonań po dniu bilansowym, po sporządzeniu sprawozdania finansowego, po zatwierdzeniu sprawozdania – jak rozliczyć wpływ na wynik i skutki w podatku dochodowymZapasy• gospodarka zapasami – warianty ewidencyjne przewidziane w pra-wie bilansowym, wady i zalety wybranych rozwiązań• apteka, apteczki oddziałowe, magazynki podręczne, torby lekar-skie/pielęgniarskie, leki w ambulansie – kiedy mamy do czynienia z ewidencją pomocniczą, jak ewidencjonować zużycie w tym punk-tach• zapasy leków i innych materiałów otrzymanych w darowiźnie• kwalifikacja zapasów – jak identyfikować zapas zbędny, których po-zycji nie należy brać pod uwagę przy ustalaniu stanu optymalnego• inwentaryzacja zapasów; procedury likwidacyjneDzień 3. Podmiot leczniczy jako sprzedawcaKalkulacja cen świadczeń i odpłatnych usług w podmiocie leczniczym• świadczenia opieki zdrowotnej odpłatne i częściowo odpłatne dla pacjenta a usługi medyczne komercyjne• wyodrębnianie OPK dla działalności komercyjnej w działalności leczniczej i innej niż medyczna• zasady rozdziału kosztów dla ośrodków komercyjnych• badanie rynku oraz zachowań i preferencji klientów jako punkt wyjściowy do odpowiedniej strategii cenowej dla usług komercyj-nych• kalkulacja kosztów dla wyceny stawki wynajmu powierzchniOrganizacja gotówkowego i bezgotówkowego obrotu środkami pieniężnymi – obowiązki i ograniczenia prawne i praktyczne• kasa zakładu, punkty kasowe – jak organizować przepływ gotówki między nimi i bankiem, jak dokumentować• płatności gotówkowe i bezgotówkowe – paragon/e-paragon, płat-ności przez terminal, obsługa kas fiskalnych przez pracowników • zaliczki dla pracowników, rozliczenie podróży służbowej, wydatki na drobne zakupy – czy można to zorganizować bezgotówkowo• instrukcja kasowa – co powinna regulować Czas i miejsce Szkolenie odbędzie się w dniach 11 - 13 czerwca 2025 r. (środa - piątek), w sali wykładowej Hotelu Marine****, przy ul. Sułkowskiego 9, w Kołobrzegu. Zajęcia rozpoczną się we środę, 11 czerwca 2025 r., o godz. 12.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 12.00 do 17.00, dzień II – od 10.00 do 16.00 oraz dzień III – od 9.00 do 12.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia. Warunki udziału Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 990,- zł*. Cena obejmuje wykłady, panele konsultacyjne, bogate materiały szkoleniowe, przybory do pisania, imienny certyfikat potwierdzający ukończenie szkoleniai, poczęstunek w czasie zajęć, obiadokolacje. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Istnieje możliwość uzyskania zniżki w przypadku zgłoszenia udziału więcej niż jednej osoby z jednostki. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w programie wynikających z przyczyn niezależnych od CEM Promotor. Zainteresowanym pomagamy w rezerwacji zakwaterowania w miejscu realizacji konferencji. * Do podanej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu finansowane jest ze środków publicznych (środki publiczne w rozumieniu przepisów Art. 5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. nr 157 poz. 1240). W przeciwnym wypadku do ceny netto doliczony zostanie podatek VAT w wysokości 23%. Stosowne oświadczenie umożliwiające zwolnienie z podatku od towarów i usług zawarte jest w karcie zgłoszenia. Zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu dokonać można za pomocą zamieszczonej poniżej karty zgłoszenia. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 16 maja 2025 r. Karty zgłoszenia prosimy przesyłać w formie elektronicznej za pomocą strony internetowej www.promotor.poznan.pl bądź na adres: promotor@promotor.poznan.pl. Opłaty za udział w szkoleniu będą przyjmowane najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na rachunek bankowy CEM Promotor wskazany w karcie zgłoszenia. Rezygnacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Pobierz informację o szkoleniu wraz z kartą zgłoszenia w formacie PDFDokument zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać faksem bądź w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 4
Udzielanie i rozliczanie świadczeń zdrowotnych to złożony proces, wymagający zaangażowania wielu osób – zarówno personelu medycznego (lekarzy, pielęgniarek, przedstawicieli innych zawodów medycznych), pracowników administracyjnych a także kadry kierowniczej. Superkoder to warsztaty, których celem jest usprawnienie procesów kodowania, sprawozdawania i rozliczania świadczeń zdrowotnych w szpitalu oraz poprawę efektywności wykorzystania środków na leczenie pacjentów. Zajęcia prezentują czynniki wpływające na wartość punktową wykonanych procedur i ilość otrzymywanych środków publicznych. Uczestnicy zapoznani zostaną z nowatorskimi metodami organizacji pracy w obszarze kodowania i rozliczania świadczeń zdrowotnych a także dziesiątkami przykładów z wybranych przez uczestników grup świad-czeń. Zastosowanie prezentowanych rozwiązań pozwoli poprawić wyniki finansowe szpitala, ograniczyć obciążenie lekarzy zadaniami związanymi z kodowaniem oraz w pełni wykorzystać potencjał i wiedzę koderów i statystyków medycznych. Zajęcia poprowadzi zespół doświadczonych praktyków z wielospecjalistycznych szpitali. Program obejmuje zagadnienia związane z aktualnymi warunkami rozliczania świadczeń. Udział w szkoleniu pozwoli zwiększyć efektywność ekonomiczną działalności leczniczej a także zmniejszyć ilość błędów w rozliczaniu procedur. Program szkolenia Podstawy prawne funkcjonowania systemu Jednorodnych Grup Pacjentów – regulacje Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia w praktyce rozliczania świadczeń zdrowotnych • kluczowe przepisy ustaw o działalności leczniczej i o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych i akty wykonawcze • regulacje NFZ i zasady rozliczania świadczeń za zgodą płatnika Definicje i zasady prawidłowego kodowania rozpoznań i procedur medycznych- budowa katalogu JGP i charakterystyki JGP Kodowanie świadczeń w oparciu o katalogi świadczeń odrębnych i świadczeń do sumowania Kodyfikacja problemów zdrowotnych wg ICD-9; ICD-10 i ich znaczenie dla efektywności pracy kodera i statystyki medycznej; kata-logi świadczeń w rodzaju leczenie szpitalne – aspekty praktyczne Dokumentacja medyczna – wybrane aspekty prowadzenia dokumentacji w podmiocie leczniczymWarsztaty: praktyka kodowania świadczeń zdrowotnych w oparciu o studium wybranych przypadków klinicznych Analiza przypadków przedstawionych przez uczestników szkoleniaOrganizacja pracy kodera. Zasady pracy kodera Współpraca kodera z lekarzem jako podstawa prawidłowego kodowania i rozliczenia świadczeń Czas i miejsce szkolenia Szkolenie odbędzie się w dniach 12 - 14 czerwca 2025 r. (czwartek - sobota), w Hotelu Filmar, przy ul. Grudziądzkiej 39-43, w Toruniu. Zajęcia rozpoczną się we czwartek, 12 czerwca br., o godz. 11.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 11.00 do 17.00, dzień II od 9.00 do 16.00 oraz dzień III – od 9.00 do 13.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia. Warunki udziału Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 980 zł* netto. Cena obejmuje wykłady i zajęcia warsztatowe, konsultacje, bogate materiały szkoleniowe, przybory do pisania, imienny certyfikat ukończenia szkolenia, poczęstunek, obiadokolacje. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Istnieje możliwość uzyskania zniżki w przypadku zgłoszenia udziału w szkoleniu więcej niż jednej osoby z jednostki. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie do biura CEM Promotor karty zgłoszenia udziału. Liczba miejsc ograniczona (max. 20 osób). *Do podanej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu finansowane jest ze środków publicznych (w rozumieniu przepisów Art. 5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. nr 157 poz. 1240). W przeciwnym razie do ww. ceny zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%. Zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu dokonywane są na podstawie przesłanej do biura CEM Promotor karty zgłoszenia zamieszczonej poniżej. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 16 maja 2025 r. Karty zgłoszenia prosimy przesyłać w formie elektronicznej, za pomocą strony internetowej www.promotor.poznan.pl bądź na adres e-mail: promotor@promotor.poznan.pl. Opłaty za udział w szkoleniu będą przyjmowane najpóźniej na 10 dni przed jego rozpoczęciem, na rachunek bankowy CEM Promotor:Bank PEKAO S.A. I Oddz. w Poznaniu, nr 77 1240 1747 1111 0000 1849 4790. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie karty zgłoszenia. Rezygnacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Klikając poniższy przycisk "Pobierz kartę" otworzysz dokument PDF, który zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 5
Konferencja prezentuje skuteczne rozwiązania związane z dostosowaniem organizacji i zarządzania szpitalami w warunkach niepewności i zapowiadanych zmian systemowych. W szczególności omówione zostaną warunki funkcjonowania szpitali włączonych do sieci oraz finansowania newralgicznych grup świadczeń. Przedstawione zostaną doświadczenia wybranych jednostek i regionów, w adaptacji do zmian w otoczeniu prawnym i finansowym. Uczestnicy zapoznani zostaną z modelowaniem strategii zarządzania szpitalem, z uwzględnieniem planowania ilości i zakresu udzielanych świadczeń. Przybliżone zostaną metody budowania skutecznych strategii oraz ich adaptacji do zmieniających się warunków. Zaprezentowane będą m. in. praktyczne następstwa wejścia w życie nowych standardów akredytacyjnych a także nowatorskie rozwiązania w zakresie kodowania procedur i rozliczania świadczeń zdrowotnych. Uwzględniają one najnowsze zmiany prawne w zakresie rozliczeń oraz rozwiązania zwiększające efektywność kosztową działalności medycznej przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby błędów w kodowaniu. Konferencja stanowić będzie także z forum wymiany doświadczeń uczestników, ekspertów i gości konferencji. Program konferencji Reforma szpitali – restrukturyzacja, transformacja i mechanizm warunkowego oddłużenia szpitali – hit czy kit?Fundusz bez planu czyli jak finansować świadczenia metodą cha-łupnicząProjekty KPO w ochronie zdrowia – praktyczne trudności w realiza-cji inwestycji; możliwości wsparcia podmiotów leczniczych w reali-zacji i rozliczeniu projektówZobowiązania podmiotów leczniczych – trendy i dynamika zmian w zadłużeniu szpitali oraz dobrze znane przyczynyPomorskie doświadczenia i efekty regionalnej restrukturyzacji szpitali – koncepcja, trudności i skuteczne rozwiązania po 10 latach od wdrożenia reformyRola państwa, samorządu terytorialnego i zarządzających podmiotami leczniczymi w reformie systemu zdrowia i zabezpieczeniu zdrowotnym pacjentówCzy zwiększanie wydatków na ochronę zdrowia może rozwiązać systemowe problemy pacjentów i świadczeniodawców?Ustawa o jakości i bezpieczeństwie pacjenta w praktyce – nowe rozwiązania w zewnętrznej ocenie jakości w ochronie zdrowia • zakres podmiotowy i obligatoryjne standardy jakości• akredytacja po nowemu – różnice wobec dotychczasowych re-gulacji i organizacja procesów jakościowych w jednostce• autoryzacja a akredytacja i co z tego wynika• przygotowanie jednostki do wizyty akredytacyjnejIdea koordynacji i korzyści z niej wynikające dla pacjentów i świad-czeniodawców; finansowe uwarunkowania OKZakres świadczeń opieki koordynowanej – ścieżki diagnostyczno-terapeutyczne i kierunki rozwoju w koordynacji opiekiPilotaż i obecny stan wdrożenia OK w poradniach podstawowej opieki zdrowotnej i jednostkach AOSJak zostać świadczeniodawcą udzielającym świadczeń OK? – prak-tyka wdrażania koordynacji opieki nad pacjentem w poradni medy-cyny rodzinnejWycena i efektywność ekonomiczna procedur medycznych• finansowanie świadczeń – błędne koło systemu• efekt skali w ekonomice świadczeń zdrowotnychEfektywność procesu kodowania świadczeń zdrowotnych w szpitalu Czas i miejsce Konferencja odbędzie się w dniach 22 - 25 czerwca 2025 r. (niedziela – środa), w sali konferencyjnej Best Western Hotel Jurata***, przy ul. Świętopełka 11, w Juracie. Zajęcia rozpoczną się w niedzielę, 22 czerwca br., o godz. 16.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 16.00 do 17.00, dzień II i III – od 10.00 do 16.00 oraz dzień IV – od 9.00 do 12.00. Pobierz informację o szkoleniu wraz z kartą zgłoszenia w formacie PDFDokument zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 6
Zmieniające się przepisy oraz specyfika podmiotów leczniczych w obszarze regulacji dotyczących zatrudnienia nie dają powodów do nudy menedżerom personalnym i finansowym w szpitalach i poradniach. Szkolenie prezentuje najnowsze zmiany w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia oraz praktyczne rozwiązania związane ich zastosowaniem w praktyce podmiotów leczniczych. Omówione zostaną zagadnienia wynagrodzenia zasadniczego, dodatków do wynagrodzeń i pozapłacowych świadczeń dla pracowników. Szczegółowo omówione będą zasady prowadzenia Funduszu Socjalnego i kasy zapomogowo-pożyczkowej. Przybliżone zostaną także szczegóły stosowania ustawy kominowej w SPZOZ i spółkach prawa handlowego. Szkolenie będzie także znakomitą okazją do skonsultowania przypadków z poszczególnych jednostek oraz wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami. Program szkolenia Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu pracowników podmiotów leczniczych – aktualny stan prawny, zasady kształtowania wynagro-dzeń dla pracowników medycznych, niemedycznych, administracji, zakres regulacji podlegający ustaleniu na poziomie podmiotu lecz-niczego (dodatki do wynagrodzeń, wysługa lat, nagrody)Pozapłacowe świadczenia i benefity dla pracowników – jak je uregulować w regulaminach wewnętrznych, skutki podatkowe i składkowe dla pracodawcy i pracownika:• podróże służbowe, ryczałty na samochód prywatny, korzystanie z samochodu służbowego• szkolenia i inne formy dokształcania• odzież robocza, ekwiwalent za pranie, okulary i inne świadcze-nia z zakresu bhp• woda i posiłki, karty sportoweZakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – budowanie systemu świadczeń socjalnych dla pracowników, • dokumentacja – preliminarz, regulamin • badanie sytuacji finansowej pracowników• katalog dostępnych świadczeń i warunki korzystania z nich• opodatkowanie świadczeń Kasa zapomogowo-pożyczkowa w podmiocie leczniczym• ustawa kominowa – dla kierownika SPZOZ i zarządu spółki, • świadczenia pozapłacowe• nagrody i odprawyWynagrodzenie kierownika jednostki w SPZOZ i spółce • ustawa kominowa – dla kierownika SPZOZ i zarządu spółki, • świadczenia pozapłacowe• nagrody i odprawyNowości w Prawie Pracy – jawność i równość wynagrodzeń, rozsze-rzenie urlopu macierzyńskiego, nowe obowiązki bhp i inne regulacje Czas i miejsce Konferencja odbędzie się w dniach 23 - 24 czerwca 2025 r. (poniedziałek i wtorek), w sali wykładowej Hotelu Gromada Centrum, przy Placu Powstańców Warszawy 2, w Warszawie. Zajęcia rozpoczną się w poniedziałek, 23 czerwca br., o godz. 10.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 10.00 do 17.30 oraz dzień II – od 9.00 do 14.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia. Pobierz informację o szkoleniu wraz z kartą zgłoszenia w formacie PDFDokument zawiera szczegółowe informacje o szkoleniu, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcejAktualne szkolenie Nr: 7
Każdy szpital posiada własną specyfikę, warunki lokalowe, techniczne, kadrowe etc., wymuszające wypracowanie indywidualnych rozwiązań w zakresie jakości świadczeń i opieki nad pacjentem, wdrażania standardów i realizacji wytycznych. Szkolenie stanowi przegląd wymagań jakościowych określonych nowymi przepisami o jakości, uzupełniony komentarzem doświadczonego praktyka i prezentacją modelowych rozwiązań w zakresie organizacji procesów jakościowych. Przedstawione zostaną nowe krajowe standardy akredytacyjne, przykłady dokumentacji jakościowej a także metodologii przeprowadzania analiz wskazanych w standardach, umożliwiających ocenę działalności klinicznej szpitala. W oparciu o doświadczenia wybranych jednostek przedstawione zostaną rozwiązania najczęstszych problemów związanych z jakością, w szczególności zaś problem zakażeń szpitalnych. Ponadto omówiony zostanie wpływ wdrożonych rozwiązań jakościowych na poziom bezpieczeństwa pacjentów i personelu oraz finansowania jednostki. Przedstawione zostaną także założenia i skutki wdrożenia rejestrów medycznych, wskaźników klinicznych, systemu monitorowania zdarzeń niepożądanych. Szkolenie zorientowane jest na praktyczne potrzeby szkoleniowe kadry podmiotów leczniczych które posiadają certyfikat akredytacyjny Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i przygotowują się do odnowienia certyfikatu na nowych zasadach jak i jednostek, które przygotowują się do pierwszej wizyty akredytacyjnej. Program szkolenia Dlaczego potrzebujemy standardów jakości? – przesłanki systemowe • akredytacja jako standaryzacja i parametryzacja procesów • zakres i sposób interpretacji standardów, wagi ocen dla poszczególnych standardów, konstrukcja standardu akredytacyjnego • standardy akredytacyjne wg nowych przepisów do Ustawy o jakości i prawach pacjenta• autoryzacja – nowa instytucja prawa w obszarze oceny jakości• wpływ kryteriów jakościowych na poziom finansowania szpitaliPraktyka opracowania procedur i dokumentacji oraz wdrażania standardów w wybranych obszarach funkcjonowania szpitala • ocena stanu pacjenta, opieka nad pacjentem • poprawa jakości i bezpieczeństwo pacjenta • ciągłość opieki, odżywianie, prawa pacjenta • zabiegi i znieczulenia, kontrola zakażeń, laboratorium • zarządzanie ogólne, zarządzanie zasobami ludzkimi • zarządzanie środowiskiem opieki, zarządzanie informacją Wybrane standardy akredytacyjne - rola zespołu terapeutycznego • przywództwo, organizacja pracy i koordynacja działań zespołu • identyfikacja istotnych zdarzeń związanych z pobytem pacjenta w szpitalu: reoperacje, readmisje, przedłużenie hospitalizacji • analiza częstości i skuteczności czynności reanimacyjnych • analiza i ocena ryzyka w zabiegach i znieczuleniach • analiza działalności klinicznej jako narzędzie oceny wyników Zapobieganie zakażeniom szpitalnym jako kryterium jakości • profilaktyka i prewencja zakażeń i innych zdarzeń niepożądanych • organizacja zapobiegania zakażeniom i rola zespołów ds. zakażeń• zarządzanie ryzykiem w zapobieganiu zakażeniom szpitalnym • zakażenia jako kryterium oceny jakości udzielanych świadczeń Racjonalizacja stosowania antybiotykoterapii Wdrażanie i doskonalenie standardów akredytacyjnych w praktyce • cele i zadania pełnomocnika i zespołu ds. jakości w szpitalu • opracowanie dokumentacji akredytacyjnej i jej aktualizacja • ocena dokumentacji medycznej, historia chorób jako odzwierciedlenie efektywności wybranych standardów akredytacyjnych • podejście do analiz (triggery, synchronizacja danych) • istotne zagadnienia dodatkowe w świetle akredytacji: EBM, reanimacje, transfuzje, profilaktyka zatorowo-zakrzepowa, poprawa ja-kości i kultura uczenia się na błędach, monitorowanie powikłań, Przygotowanie jednostki do wizyty akredytacyjnej• plan wizyty, osoby prowadzące zespoły, przygotowanie dokumen-tacji, reagowanie na problemy, wizyta poza planem Czas i miejsce szkolenia Szkolenie odbędzie się w dniach 25 – 27 czerwca 2025 r. (środa - piątek), w sali konferencyjnej Best Western Hotel Jurata***, przy ul. Świętopełka 11, w Juracie. Zajęcia rozpoczną się we środę, 25 czerwca br., o godz. 14.00. W poszczególnych dniach zajęcia będą realizowane w następujących godzinach: dzień I – od 14.00 do 18.30, dzień II – od 9.00 do 16.00 oraz dzień III – od 9.00 do 12.00. Istnieje możliwość przyjazdu w przeddzień szkolenia. Warunki udziału Cena uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 1 990,- zł*. Cena obejmuje wykłady, panele konsultacyjne, bogate materiały szkoleniowe, przybory do pisania, imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, poczęstunek w czasie zajęć, obiady i kolacje. Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Istnieje możliwość uzyskania zniżki w przypadku zgłoszenia udziału więcej niż jednej osoby z jednostki. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie do biura CEM Promotor karty zgłoszenia udziału w szkoleniu. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w programie wynikających z przyczyn niezależnych od CEM Promotor. Osobom zainteresowanym pomagamy w rezerwacji zakwaterowania w Juracie (szczegóły w karcie zgłoszenia). * Do podanej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu finansowane jest ze środków publicznych (środki publiczne w rozumieniu przepisów Art. 5. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz. U. nr 157 poz. 1240). W przeciwnym razie do ww. ceny zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%. Zgłoszenie udziału Zgłoszenia uczestnictwa w szkoleniu dokonać można za pomocą zamieszczonej poniżej karty zgłoszenia. Termin nadsyłania zgłoszeń mija w piątek, 6 czerwca br. Karty zgłoszenia prosimy przesyłać w formie elektronicznej na adres e-mail: promotor@promotor.poznan.pl bądź za pomocą strony internetowej www.promotor.poznan.pl. Opłaty za udział w szkoleniu będą przyjmowane na rachunek bankowy CEM Promotor wskazany w karcie zgłoszenia. Warunkiem przyjęcia na listę uczestników jest przesłanie karty zgłoszenia i dokonanie przedpłaty za zakwaterowanie, gwarantującej rezerwację hotelową, na podstawie faktury pro-forma. Rezygnacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Nie dokonanie opłaty za udział nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Szkolenie zostanie zrealizowane pod warunkiem zebrania minimalnej wymaganej liczby uczestników. Klikając poniższy przycisk "Pobierz kartę" otworzysz dokument PDF, który zawiera szczegółowe informacje o konferencji, osobach prowadzących zajęcia, warunkach udziału, miejscu i cenach zakwaterowania uczestników. Zawiera także kartę zgłoszenia udziału, którą można przesłać w formie skanu za pośrednictwem poczty e-mail, na adres promotor@promotor.poznan.pl.
Zobacz więcej
PROMOTOR działa na rynku od 1999 roku. A ten rok jest szczególny - będziemy wspólnie z Wami świętować rozpoczynający się jubileusz. Bo tę firmę tworzymy razem - słuchając się wzajemnie i wspierając. Wiemy i doceniamy, że każdy klient jest naszym ambasadorem.
Szkolenia są dostosowane do aktualnej sytuacji w ochronie zdrowia, co nie jest łatwe przy tak zmieniającej się branży. Pozwalają spojrzeć na wyzwania w sposób konstruktywny dzięki ekspertom współpracującym z Centrum. Spotkania z innymi dyrektorami pozwalają na cenną wymianę doświadczeń.
Szkolenia w Promotorze są zawsze uszyte „na miarę”. Już standardowa oferta szkoleniowa jest atrakcyjna, pozwala na podwyższanie kompetencji i sprawne zarządzanie placówką zdrowia w szybko zmieniającej się rzeczywistości nowych przepisów i licznych wyzwań. A dodatkowo spełnia oczekiwania w zakresie szkoleń tematycznych, organizowanych na potrzeby i życzenie klienta
Solidny partner, ogromne doświadczenie w branży medycznej a przede wszystkim topowe miejsce dla osób, które chcą osiągnąć sukces w ochronie zdrowia.
nasz sukces w liczbach
1 200
wydarzeń
140
lokalizacji
20 000
klientów